Norweski online u Anniken: Letnia Promocja - Zajęcia Indywidualne już od NOK 99 i GRATISY :kwiat: Zobacz więcej

Szukanie pracy w Norwegii - dyskusja (NAV a zasiłek str.4)

Pracownik w Norwegii, Przedsiębiorca, Przepisy, Podatki, Formularze, Swiadczenia, Urlopy, itp.

Moderator: Moderatorzy

Kasia TS
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 06, 2012 4:33 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: Kasia TS » pt maja 11, 2012 6:06 pm

Hi hi niezłe Odsprzedam"zupełnie jak w Polsce .Zastanawiam się jak takie osoby wyjechały i znalazły prace w Norwegii.? Póżniej tacy psują opinie o Polakach i nawet pracy nie odstąpią tylko same korzyści im w głowie.(Masakra) I poproś POLAKA o jakąś pomoc..

aga-majeczka
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 9:36 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: aga-majeczka » sob maja 12, 2012 7:30 am

moi drodzy, ja tego nie wymyśliłam...taki układ między Polkami był zanim przyjechałam i będzie gdy wyjadę z Norwegii. Może warto pomyśleć, że i ja byłam "zmuszona" odkupić domy? a chyba jest to lepsze niż praca za 80 czy 100 kr u innych??? ja tak przynajmniej uważałam i "zainwestowałam" w kupno :) Jeśli to komuś aż tak bardzo nie pasuje, niech szuka dalej. Powodzenia:)

Awatar użytkownika
xp2012
Posty: 456
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 2:19 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: xp2012 » ndz maja 13, 2012 8:32 pm

A czasami jest tak ze odkupisz to sprzatanie a w nie dlugim czasie po splaceniu wlasciciel ci mowi Dziekuje Pani za prace...ale ja z Pani rezygnuje...i to dopiero szok.Jak sie pozniej okazuje wlasciciel jest w spółce z odsprzedajacym i dalej poszukuja naiwnych...Dla mnie to poprostu sie w glowie nie miesci,ze odsprzedaje sie prace...ja nie trawie tego przepraszam jesli kogos urazilam lecz to poprostu...ach bez dalszego komentarza...dziekuje skonczylam

romanhoks
Posty: 1336
Rejestracja: śr mar 25, 2009 9:45 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: romanhoks » ndz maja 13, 2012 9:19 pm

Dla mnie to normalny Polski walec.Albo za zalatwienie prowizja miesieczna tez slyszalem.Tak w nawiasie do agi-majeczki umowe kupna dostane? :mrgreen: No oczywiscie z gwarancja zatrudnienia.No bo za cos chcesz te pieniadze. :wiwat:

aga-majeczka
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 9:36 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: aga-majeczka » śr maja 16, 2012 5:59 am

nie aktualne

muzia
Posty: 76
Rejestracja: pn mar 12, 2012 12:57 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: muzia » ndz maja 20, 2012 4:09 pm

i prawidlowo ,bo prace nalezy szanowac a jak dasz komus prace to albo okradnie ,albo zrobi tylko parter a pietra juz nie ,i nie dziwne ze po miesiacu traci domki wszystkie :strach:
a praca za 100kr na reke to jest to brutto jakies 150kr czyli wiecej niz maja sprzataczki w hotelach

giorgos
Posty: 1038
Rejestracja: sob sty 26, 2008 1:25 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: giorgos » ndz maja 20, 2012 6:13 pm

Norwedzy mieszkaja w domkach.
Takie sobie domki malutkie.
A obok mieszkalnych domkow stawiaja mikroskopijne domki sluzace dzieciakom do zabawy.
A domki dla ptaszkow,przez umiejacych mowic po polsku nazywane karmnikami,jakiesz musza byc malutkie?

romanhoks
Posty: 1336
Rejestracja: śr mar 25, 2009 9:45 pm
Gender: None specified - None specified

Re: sprzątanie- odstąpię

Postautor: romanhoks » ndz maja 20, 2012 7:31 pm

To sobie pracuj za te 100nok na reke.Tylko ja na koniec czerwca dostaje pokazna sumke na konto a tobie pozostaje tylko oblizac.Nie wspomne o platnym chorobowym.Wiem cos o tym bo bylem 4 mc na zwolnieniu. Platne 100%.Ty mozesz pomazyc o tym tak jak o egemelding.Widze jak wracasz do pracy po kilku tygodniach chorobowego nie mysle o mc.No widze ze praca na domkach to same zalety.No nie wspomne ze jeszcze za te domki trzeba zaplacic :mrgreen:

SziSzi
Posty: 153
Rejestracja: pt lip 23, 2010 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Gender: None specified - None specified

Re: Szukanie pracy w Norwegii - dyskusja (NAV a zasiłek str.

Postautor: SziSzi » wt maja 22, 2012 9:46 am

A ja znowu ze swoim tematem. H* by to strzelil, ze tak powiem.
Mialam kolejne spotkanie bo KOLEJNA umowa z NAV konczy mi sie 27.06 a ja dalej nie mam pracy. Powiedzieli, ze dla mnie pracy nie maja i jej nie bedzie, dwa ... nawet vikaratu nie chca mi dac, 3 wnioskuja o przedluzenie z NAVu na kolejne 3 miechy - czyli bedzie to juz caly rok. Sadze, ze nie dostane ... w ciagu tygodnia ma sie rozegrac, czuje ze nie przedluza ...
Czuje sie jak nieudacznik, zeby przez 9 miechow nie znalesc pracy ... chore to jest. Non stop dostaje odmowe na maila i wyobrazcie sobie ze nawet mnie na rozmowy nie zapraszaja. Bylam na intervju w Addeco i zaproponowali mi prace na 2-3 tyg przy kompach ... jak przez telefon mowilam ze szukam chociaz viakariatu od 3 miechow, bo chce sie stad wydostac ... bo czuje sie juz zle tu :(

boniiklaid
Posty: 16
Rejestracja: czw maja 31, 2012 12:32 pm
Gender: None specified - None specified

Jak szukać pracy?

Postautor: boniiklaid » czw maja 31, 2012 1:15 pm

Witam, na początku napiszę że jestem pod wrażeniem Anniken która codziennie zamieszcza oferty pracy ;) jestem nowa na tym forum, wcześniej 'siedziałam' na innym, ale tam lepiej o nic nie pytać bo Polacy 'się dorobili' i najchętniej zamknęliby granice :))

Chciałam Was zapytać, jak najlepiej szukać pracy? Przeglądam stronki typu finn.no itp, jednakże tam mało jest ofert na takie proste prace dla kobiety, tym bardziej ze znajomością samego j. angielskiego.
Ja jestem po studiach - rachunkowość, jednakże nie wiem czy mają one jakieś znaczenie w Norwegii? Posiadam także doświadczenie - staż w pracy biurowej, czyli teoretycznie mogłabym szukać czegoś w tym kierunku, no ale problemem jest język.. Zamierzam się uczyć norweskiego, jednak wiadomo że w 2 miesiące nie przyswoję tego, co potrzebne do pracy np. w biurze ;)
Do Norwegii wybieram się w sierpniu, chciałabym do Bergen, będę miała trochę gotówki na start, ale wiadomo że życie w Norwegii do tanich nie należy. No i właśnie, czy to wszystko ma sens? Wszyscy piszą że najlepiej zacząć poszukiwania pracy już w Polsce - zaczęłam, ale jeśli w ogłoszeniu pisze praca od zaraz, to nie ma sensu żebym w ogóle wysyłała CV, skoro wybieram się dopiero w sierpniu.
A swoją drogą, jak powinno wyglądać 'norweskie' CV?

Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek rady, serdecznie pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Anniken
Site Admin
Posty: 20601
Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:27 pm
Lokalizacja: Vestlandet/FL
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: Jak szukać pracy?

Postautor: Anniken » czw maja 31, 2012 3:53 pm

Hej boni,

Dzieki za mile slowa.

Jezyk, jezyk norweski to podstawa. Codziennie przegladam setki ogloszen z posredniaka NAV i poluje na te, gdzie nie wymaga sie znajomosci norweskiego (gdzie nie podaja tego wymogu w ogloszeniu) i musze mocno kopac, zeby cos znalezc. Do sprzatania rowniez teraz najczesciej pisza, ze wymagaja znajomosci norweskiego.

Przegladaj ogloszenia na Fordi regularnie i jak tylko cos bedzie, to wysylaj podanie i CV po norwesku lub angielsku.
W ciemno nie radze jechac, to juz nie te czasy, kiedy sie chodzilo po zakladach i porozumiewalo "ręką i nogą" i mozna bylo dostac prace.
Norwegowie angielski znaja, ale do pracy przede wszystkim chca norweskiego, w wiekszosci ogloszen.



Informacje niezbedne w CV:

- imie i nazwisko
- data urodzenia
- stan cywilny, dzieci (wiek dzieci)
- adres pocztowy
- adres mailowy
- numery telefonow
- pozytywne cechy charakteru jako pracownik
- wyksztalcenie: okres nauki, nazwa i charakter szkoly, miejscowosc, okres nauki, kierunek (od najswiezszego do najstarszego)
- kursy i certyfikaty, prawo jazdy (kategoria) itp.
- doswiadczenie zawodowe (kolejnosc chronologiczna jak przy wyksztalceniu): okres zatrudnienia, nazwa przedsiebiorstwa, miejscowosc, stanowisko. Tutaj rowniez praktyki studenckie, prace sezonowe itp.
- ew. spelniane funkcje poza zyciem zawodowym, aktualne lub wczesniejsze, wolontariaty itp.
- jezyki: wszystkie jezyki, ktore znamy oraz poziom zaawansowania (komunikatywny, dobry, plynny)
- zainteresowania
- referencje (jesli posiada sie pisemne lub moze powolac na osobe kontaktowa): imie i nazwisko, nazwa przedsiebiorstwa, numer telefonu (najlepiej bezposredni).

UWAGA: W CV nie moze byc "dziur", czyli prosze opisac, co robilo sie w okresach, w ktorych nie mozna przedstawic zadnej aktywnosci zawodowej lub ksztalcenia sie. Napisz chocby, ze zajmowales sie domem lub ksztalciles samodzielnie, cokolwiek, byle nie bylo dziur w CV.

Powodzenia :)
Obrazek

bozenka76
Posty: 2157
Rejestracja: śr mar 04, 2009 12:20 am
Pochwał: 1
Gender: None specified - None specified

Re: Jak szukać pracy?

Postautor: bozenka76 » czw maja 31, 2012 4:01 pm

Dobrze ci wszyscy pisza,zacznij szukac juz z Pl a jezeli praca jest od zaraz to to nie zawsze znaczy ze jak pojedziesz na jedna rozmowe to juz masz prace.Jezeli chcesz pracowac w swoim zawodzie to musisz troche zapoznac sie z norweska rachunkowoscia,nabyc troche praktyki no i znac jezyk.Dobrze tez zebys miala uznane swoje studia w No jezeli chcesz pracowac w tym zawodzie.


Wróć do „PRACOWNIK, PODATKI, PRZEPISY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości