Dzisiaj jest pn paź 20, 2014 6:18 am


Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 07, 2007 2:53 am 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:27 pm
Posty: 18949
Lokalizacja: Vestlandet/FL
_Makki_ napisał(a):
Wozki widlowe albo widlaki. Glowny podzial to do i od 10ton. W pierwszej grupie do 10 ton jest klasyfikacja od T1 do T5 gdzie:
T1 - Lavtløftende plukktruck, palletruck med permanent førerplass
T2 - Skyvemasttruck, støttebenstruck
T3 - Svinggaffel og høytløftende plukktruck,sidestablende og førerløftende truck
T4 - Motvektstruck
T5 - Sidelaster
Zazwyczaj w Norwegii jak sie robi uprawnienia na wozki to robi sie wszystko od T1 do T5. Do T4 to sa standardowe wozki ogolnie uzywane. T5 to tez wozek ale jedyna roznica to ze moze podnosic tez z boku albo wogle tylko z boku. Chodzi o rozlozenie ciezaru. Wszystko powyzej T5 to hardcorowe WIELKIE wozki np uzywane w stoczniach do dzwigania kontenerow itp...


_Makki_ napisał(a):
Podzial na uprawnienia na dzwigi i maszyny budowlane w Norwegii wyglada tak:

G-1 Mobilkran
G-2 Tårnkran
G-3 Portal-/svingkran
G-4 Bro- og traverskran
G-8 Lastebilkran

M-1 Dozer
M-2 Gravemaskin
M-3 Veghøvel
M-4 Hjullaster
M-5 Gravelaster
M-6 Dumper

_________________
Obrazek
http://www.forum-norwegia.pl
Nie odpowiadam na pw w temacie pracy i życia w Norge. Zapraszamy do pisania na forum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sob lip 07, 2007 4:00 am 
Król Cytatów 2009
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 01, 2007 1:15 pm
Posty: 629
Lokalizacja: Hordaland, Stord
Pochwał: 1
:)
Druga grupa od 10 ton wyglada tak:
T6 - Sidelaster
T7 - Portaltruck
T8 - Motvektstruck med gaffelarmer
T8.1 - Motvektstruck med permanent montert containeråk
T8.2 - Motvektstruck med permanent montert tømmerklo
T8.4 - Motvektstruck med teleskopbom

_________________
QUATTRO - PROTECTED MOVEMENT

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czw sty 28, 2010 4:16 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 4:04 pm
Posty: 3
To mój pierwszy post na forum, a już odświeżam jakieś prastare tematy : ) Ale ten nadaje się idealnie, bo interesuje mnie właśnie tłumaczenie norweskich nazw wózków typu T1-T8 oraz C1 i C2. Czy istnieje jakaś oficjalna wersja? Część udało mi się znaleźć, część wymyśliłam, ale reszta sprawia mi pewne problemy. Może moglibyście pomóc? : )

W tłumaczonym przeze mnie tekście wygląda to tak (po myślniku moje propozycje):
T1 Palletruck – wózek paletowy
T1 Lavtløftende plukktruck – wózek niskiego podnoszenia do kompletacji poziomej
T1 Trekktruck - ciągnik
T2 Støttebenstruck – wózek podnośnikowy ze stopami podporowymi
T2 Skyvemasttruck – wózek widłowy wysokiego składowania
T3 Sidestablende truck (smalgang)
T3 Høytløftende plukktruck – wózek do kompletacji pionowej
T3 Førerløftende truck – wózek z podnoszoną kabiną
T4 Motvektstruck med mast – Wózek z przeciwwagą wyposażony w maszt
C1 Motvektstruck med frontlastende teleskopbom - Wózek z przeciwwagą wyposażony w wysięgnik teleskopowy podnoszący z przodu
C2 Motvektstruck med rundtomsvigende teleskopbom - Wózek z przeciwwagą wyposażony w obrotowy wysięgnik teleskopowy
T5 Sidelaster
T6 Sidelaster over 10t løft
T8 Stortruck med mast, over 10t løft
T8 Stortruck med teleskopbom, over 10t løft


Nie jestem pewna, co zrobić z tymi zaznaczonymi na czerwono. Jaka jest różnica między sidestablende truck a sidelaster? I jak na polski przetłumaczyć stortruck? Wszelkie propozycje, również dotyczące tych już przetłumaczonych, mile widziane :>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czw sty 28, 2010 4:58 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 09, 2007 11:38 pm
Posty: 1368
Lokalizacja: Vestlandet
Nie znam się na tym w ogóle jednak możesz się wszystkiego dowiedzieć (trochę poczytać) googlując powyższe nazwy np.

Stortruck (duży wózek widłowy)

Obrazek


Stortruck med teleskopbom (wózek z wysięgnikiem teleskopowym)

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czw sty 28, 2010 7:57 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 4:04 pm
Posty: 3
Więc to po prostu "duży wózek widłowy"? No ładnie, a ja kombinowałam z nie wiadomo jakimi nazwami. Super, dzięki!
A googlować googluję cały czas, w życiu nie spodziewałam się wiedzieć tyle o wózkach widłowych! : )

Przy okazji, sidelaster będzie chyba wózkiem bocznym. Ale co wtedy zrobić z sidestablende truck? Sztaplarkę boczną?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: pn wrz 17, 2012 2:41 pm 

Rejestracja: czw sie 30, 2012 12:09 pm
Posty: 4
Witam!
Chciałbym uzyskać informację na temat kto w Norwegii wydaje uprawnienia na sprzęt ciężki? Mam na myśli koparki, koparko-ładowarki, ładowarki, żurawie. W Polsce sprzęt tego typu podlega pod Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego. A w Norwegii?
Z góry dziękuję za pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: pn lut 11, 2013 3:18 am 

Rejestracja: pn paź 15, 2012 10:55 pm
Posty: 30
W Polsce Instytut Mechanizacji budownictwa i górnictwa skalnego jako taki zmienił zakres działalności i wydawania uprawniań oraz certyfikacji osób. Większość działań zostało przejęte przez UDT (Urząd Dozoru Technicznego). W Norwegii ciężka sprawa i koszta :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wt lut 19, 2013 2:43 am 

Rejestracja: pn sty 07, 2013 7:57 pm
Posty: 2
Witam:).
Mam pytanie odnośnie ważności uprawnień na wózki widłowe wydane przez UDT na terenie Norwegii. Czy takie uprawnienia zrobione w Polsce, przetłumaczone na język angielski są normalnie traktowane i akceptowane przez norweskich pracodawców? Na co zwracają uwagę? Z czym mogą być potencjalne problemy?
Pozdrawiam gorąco :):):)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czw lut 28, 2013 4:14 pm 

Rejestracja: czw lut 28, 2013 3:57 pm
Posty: 1
buli725 napisał(a):
Witam:).
Mam pytanie odnośnie ważności uprawnień na wózki widłowe wydane przez UDT na terenie Norwegii. Czy takie uprawnienia zrobione w Polsce, przetłumaczone na język angielski są normalnie traktowane i akceptowane przez norweskich pracodawców? Na co zwracają uwagę? Z czym mogą być potencjalne problemy?
Pozdrawiam gorąco :):):)

Coś mi się wydaje że w Norwegii będzie trzeba wszystko powtórzyć
jedynie to
skontaktować się z pośrednictwem które np wysyła pracowników z polski
do
norwegii
oni to jakoś załatwiają tutaj to nawet trzeba mieć uprawnienia na
wózki do
zbierania
zamówień gdzie w Holandii to było niepotrzebne żartując sobie to kto
wie
czy tu na
pchanie wózka dziecięcego nie trzeba mieć uprawnień


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: ndz kwie 21, 2013 6:24 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 03, 2008 8:45 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Stavanger
Witam. Wtrącę się troszkę do tematu.
W norwegii organizacją regulującą te uprawnienia jest Norsk Kompetanse Register.
Podlegają pod nich wózki,sprzet budowlany typu koparki,żurawie(dźwigi) oraz lifty.
Jeśli masz polskie uprawnienia UDT lub TDT to proponuję zrobić tak :
Przetłumaczyć uprawnienia na język norweski
zeskanować i wysłać mailem do NKR z prośbą o sprawdzenie i jakąć wiarygodną bajką na temat pracy .
Ja tak zrobiłem ale co prawda miałem wtedy już u nich uprawnienia norweskie.
po jakimś czasie bez żadnej odpowiedzi przyszła mi karta z dopisanymi 6 kategoriami z Polski i giro do zapłaty w kwocie jak pamiętam 120 koron :)
w sumie miałem w tedy 9 karegorii ... do tego jescze doszły 2 kursy w norge i zrobiło się 11 + uprawnienia na chyba wszystkie lifty :)
Acha.. jeśli nie mają ciebie w rejestrze to spróbuj dodać swoje foto i jakieś podstawowe dane : data urodzenia i adres.
Foto jest niezbędne bo na karcie z uprawnieniami jest wydrukowane . powodzenia :)

Acha .. uprawnienia można tez zdobyć w Ramirent bo oni tez prowadzą kursy jednak chyba nie mają uprawnień zeby uznać polskie.
dla zainteresowanych fotka jak wyglądają norweskie uprawnienia(duża wersja na moim chomiku tomis212) :
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


               
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group