Rozliczenie podatkowe przez internet

Pracownik w Norwegii, Przedsiębiorca, Przepisy, Podatki, Formularze, Swiadczenia, Urlopy, itp.

Moderator: Moderatorzy

seb2k6
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:51 pm
Gender: None specified - None specified

Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: seb2k6 » pt lut 06, 2009 2:17 pm

Witam :)

Podobno na stronach www.altinn.no można się rozliczyć z podatku. Czy może ktoś
z Was potwierdzić tą informację i nakierować gdzie tego szukać ? Jest tam
mnóstwo różnych formularzy (po zalogowaniu się) i nie wiem za który dokładnie
się trzeba zabrać. Oczywiście jeszcze za wcześnie by się rozliczać ale chciałbym
już zobaczyć jak to wygląda :)

Można by w tym wątku zrobić jakieś małe kompendium wiedzy na temat rozliczania
się przez internet :)

Z góry dzięki za info :)
Pzdr.

Awatar użytkownika
puddle
Posty: 2410
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 12:03 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: K-w/Toruń/Sandnes
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: puddle » pt lut 06, 2009 2:34 pm

Troszke o tym tutaj Rozliczenie krok po kroku
Moze przygotuje sciagawke -ale dopiero jak przyjdzie czas rozliczania :wink:
"Nadzieje na jut­ro są at­rakcyj­ne, póki dziś nie stało się wczoraj. " W.F.

seb2k6
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:51 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: seb2k6 » pt lut 06, 2009 2:53 pm

Dzięki za linka, że też go nie znalazłem sam :)

Rozumiem, że całą operacje rozliczania wykonujemy tutaj:

https://www.altinn.no/ega/Login/PsaLogin.aspx

Pytanko: czy te PIN kody przyjdą razem z rozliczeniem, które dostaniemy pocztą
z urzędu ? I czy dopiero wtedy można zacząć rozliczanie ?

I jeszcze jedna ważna sprawa: czy rozliczenie podatkowe dostanę do Polski (niektórzy tak dostawali w zeszłym roku)
czy na adres norweski ? Od czego to zależy i czy można jakoś sprawdzić gdzie to wyślą ?

Awatar użytkownika
puddle
Posty: 2410
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 12:03 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: K-w/Toruń/Sandnes
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: puddle » pt lut 06, 2009 2:57 pm

A co masz napisane na skatekkort za 2008 rok? - Rozliczenie przychodzi na adres jaki podales w skat :ok:
Jesli chcesz to sprawdzic dzwonisz do skatu i pytasz pod jakim adresem maja Cie zapisanego :ok:
Tak na strone i tak na piny - przychodza razem z rozliczeniem :ok:
"Nadzieje na jut­ro są at­rakcyj­ne, póki dziś nie stało się wczoraj. " W.F.

seb2k6
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:51 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: seb2k6 » pt lut 06, 2009 3:04 pm

Na skattekort mam norweski adres - nawet nie myślałem, by podawać polski :D

Z tym, że znam osoby, które w zeszłym roku rozliczały się po raz pierwszy (za 2007) i
rozliczenia wysłali im do Polski. Może to było związane z brakiem stałego norweskiego
numeru personalnego... sam nie wiem. Przejdę się przy okazji do podatkowego
i spytam gdzie planują mi to wysłać :)

Dzięki za info :ok:

Pzdr.

ada000
Posty: 294
Rejestracja: czw sie 07, 2008 3:14 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: ada000 » pt lut 06, 2009 7:54 pm

mialo to zwiazek z nr tymczasowym

mozesz zamowic tez piny z altin
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.

seb2k6
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:51 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: seb2k6 » wt mar 24, 2009 6:41 pm

Witam :)

Od dziś można złożyć zeznanie podatkowe przez internet (po zalogowaniu do minside.norge.no jest link do formularza).
Właśnie próbuję to zrobić ale nie udaje mi się dodać sobie ulgi 10% standardfradrag. Mianowicie..

W polu: 3.3.7 10% standardfradrag for midlertidig opphold i Norge wpisuje liczbę będącą 10% wartości mojego dochodu brutto z pola 2.1.1 ale przy próbie przejścia dalej system mnie zatrzymuje i twierdzi, że wpisuje tam za dużą sumę.

"Feil funnet under post 3.3/4.8: 3.3.7: Fradraget overskrider maks fradrag"

Max można odliczyć 40 000 nok a ja odliczam prawie 4 razy mniej... o co chodzi ??

ps. Czy w jakimś polu wpisuje się zaplacony podatek ? Bo nie moge takiego znaleźć a mam to na Lonns og trakkopgave od pracodawcy.

Dzieki za pomoc :)

seb2k6
Posty: 263
Rejestracja: wt gru 25, 2007 10:51 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: seb2k6 » wt mar 24, 2009 6:47 pm

Już wiem o co chodzi... źle zaokgrągliłem liczbę, którą wpisałem w odliczeniu... trzeba było odciąć wszystko po przecinku ;)

bolobolo
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 11, 2014 1:15 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Rozliczenie podatkowe przez internet

Postautor: bolobolo » pt sty 09, 2015 10:28 am

Jak będziecie przy okazji w centrum Gdyni odwiedźcie bardzo dobre biuro, które zajmuje się rozliczeniami podatkowymi. Na oknie tego biura znajduje się duża flaga Norwegii- ciekawy znak rozpoznawczy :) Mają dużą ilość usług. W każdym razie rozwieją wszystkie wątpliwości dotyczące internetowych rozliczeń.


Wróć do „PRACOWNIK, PODATKI, PRZEPISY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: emilie17, grzegorz75, lukaszrz, mrhari, pavlik, Yahoo [Bot] i 401 gości